Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector@bdpu.org.ua
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Університетська, 55А

Черезова Ірина Олександрівна

Доцентка, завідувачка кафедри психології

Кандидатка психологічних наук

Наукометрика

ORCID iD

Cherezova Irina

Google Scholar

Cherezova Irina

Researcher iD

Cherezova Irina

Scopus iD

ResearchGate iD

Біографія

Народилася 20.10.1969 р. в с. Дмитрівка Бердянського району Запорізької обл.

У 1991 році закінчила з відзнакою Бердянський державний педагогічний інститут імені П. Д. Осипенко за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання».

З 1991 р. по 1992 р. працювала вчителькою початкових класів ЗОШ № 5 м. Бердянська Запорізької обл.

У 1995 році закінчила аспірантуру Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко за спеціальністю «Педагогічна та вікова психологія». Цього ж року була прийнята на посаду старшої викладачки кафедри педагогіки і психології Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко.

З 1996 р. по 2001 р. навчалася у Бердянському державному педагогічному інституті імені П. Д. Осипенко за спеціальністю «Українська мова та література» та здобула кваліфікацію вчителя української мови та літератури.

У 1997 р. успішно захистила кандидатську дисертацію (Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, м. Київ), отримавши науковий ступінь кандидата психологічних наук.

З 2000 р. займала посаду доцента кафедри педагогіки і психології (з 2001 р. – кафедра психології) Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко (з 2002 р. – університет).

З 2002 р. по 2009 р.  – проректорка з виховної роботи Бердянського державного педагогічного університету.

У 2004 році отримала вчене звання доцента кафедри психології.

З 2005 р. по 2011 р. працювала завідувачкою кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету.

З 2009 р. по 2012 р. навчалася в докторантурі Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України (лабораторія психології навчання).

З 2012 року працює на посаді доцентки кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету.

У 2004-2006 рр. проходила міжнародне науково-педагогічне стажування (Польща).

У 2017 році пройшла стажування на кафедрі практичної психології Маріупольського державного університету.

З 21.12.2020 р. по 12.04.2021 р. проходила міжнародне підвищення кваліфікації у Вищій технічній школі (м. Катовіце, Польща).

З 2023 р. виконує обов’язки завідувачки кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету.

 

Сфера наукових інтересів: психологія особистості в кризових умовах життя, психологічна експертиза.

 

Нагороди: нагрудні знаки «Відмінник освіти України» (2004 р.) та «Василь Сухомлинський» (2018 р.), Грамота Верховної Ради України (2009 р.).

 

Наукові публікації:

 

1993

  1. Мовлення та його розвиток в учнів початкових класів : методичні рекомендації. Бердянськ : БДПІ, 1993. 23 с.
  2. Про етапи розвитку писемного мовлення дітей. Резерви піднесення якості навчальної діяльності учнів : збірник тез наукових повідомлень. Бердянськ : БДПІ, 1993. С. 11-13.

 

1994

  1. Місце уваги в розвитку писемного мовлення учнів початкових класів. Актуальні питання психолого-педагогічних основ виховання і навчання : тези доповідей на наукову конференцію викладачів БДПІ. Бердянськ : БДПІ, 1994. С. 24.
  2. Робота над словом на уроках в початкових класах. Дидактические аспекты педагогического взаимодействия в школе и вузе : сборник научных сообщений. Измаил, 1994. С. 59-60.

 

1995

  1. Розвиток писемного мовлення молодших школярів – невідкладне завдання національної школи України. Початкова освіта – шляхи розвитку : збірник матеріалів конференції : в 3-х ч. Запоріжжя, 1995. Ч. І. С. 57-61.

 

1996

  1. Психологічні особливості розвитку писемного мовлення учнів другого класу: автореф. дис. … канд. псих. наук : 19.00.07. Бердянськ : БДПІ, 1996. 25 с.
  2. Розвиток активного словника молодших школярів. Початкова школа. 1996. № 1. С. 21-23.
  3. Проблеми розвитку мовлення в теоретичній спадщині Л. С. Виготського. Питання вікової та педагогічної психології в науковому доробку Л. С. Виготського : матеріали науково-практичної конференції. Бердянськ: БДПІ, 1996. С. 27-29.

 

1998

  1. Писемне мовлення як показник та умова психічного розвитку особистості. Психологія на перетині тисячоліть : збірник наукових праць учасників П’ятих Костюківських читань : в 3-х т. К. : Гнозис, 1998. Т. ІІІ. С. 492-496.

 

1999

  1. К. Д. Ушинський про мовленнєвий розвиток дитини. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко (Педагогічні науки). Запоріжжя : ВПК «Запоріжжя», 1999. № 2. С. 45-48.

 

2002

  1. До питання про психолінгвістичний аспект взаємозв’язку мови і психіки. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2002. № 4. С. 33-41.
  2. Педагогічний такт як основа мовленнєвої культури вчителя. Навчання, виховання і розвиток учнів : тези доповідей регіональної науково-практичної конференції. Бердянськ : БДПУ, 2002. С. 17-18.
  3. Методичні рекомендації до курсу “Психологія мовлення”. Бердянськ : БДПУ, 2003. 41 с.

 

2003

  1. Педагогічне спілкування як психологічна категорія. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2003. № 3. С. 12-20.

 

2004

  1. Про актуальність психологічної підготовки майбутнього вчителя до спілкування з учнями. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2004. № 1. С. 37-43.
  2. Психологічний аналіз педагогічного спілкування. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Психологічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2004. № 1. С. 73-82.

 

2005

  1. Мовленнєва компетентність як одна з головних вимог до індивідуально-психологічних особливостей сучасного вчителя. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Психологічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2005. № 2. С. 192-200.
  2. Студентське самоврядування в Бердянському державному педагогічному університеті. Азовский вестник. 2005. № 43. С. 3.
  3. Мовленнєва компетентність сучасного вчителя як основа особистісно-орієнтованого навчання. Особистісно-орієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу: проблеми та пошуки : тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. Бердянськ : БДПУ, 2005. С. 28-30.

 

2006

  1. Організація виховної роботи зі студентами. Рідна школа. 2006. № 6. С. 21-23.
  2. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя студентської молоді. Здорове довкілля – здорова нація : тези доповідей та матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Бердянськ : БДПУ, 2006. С. 110-112.
  3. Психологічні аспекти організації виховної роботи зі студентами у вищих навчальних закладах. Вісник Київського міжнародного університету : збірник наукових статей (Серія : Психологічні науки). Випуск № 9. Київ : КиМУ, 2006. С. 181-190.

 

2007

  1. Загальна характеристика письма як виду мовленнєвої діяльності. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Психологічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2007. № 4. С. 182-187.

 

2008

  1. Пам’яті вчителя Василя Купріяновича Демиденка (1929 – 2004). Азовский вестник. 2008. № 11. С. 3.
  2. Язык и когнитивное развитие. Вестник Таганрогского государственного педагогического института (Серия: Гуманитарные науки). Таганрог : Изд-во Таганрог. гос. пед. ин-та, 2008. С. 161-165.
  3. Екологічна свідомість у сучасному світі. Науковий вісник БДПУ (Гуманітарні науки). Бердянськ, 2008. № 1. С. 30-36.

 

2009

  1. Виховна робота з попередження торгівлі жінками та дівчатами. Права людини в контексті загальної декларації прав людини : наукова збірка за матеріалами міжвузівської наукової конференції. Бердянськ-Донецьк : Норд-Прес, 2009. С. 174-179.
  2. Студентське самоврядування як невід’ємна складова демократизації вищої школи. Навчання, виховання та розвиток : матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 12-13 березня 2009 р.). Бердянськ : БДПУ, 2009. С. 64-66.
  3. Європейський вибір України та питання утвердження студентського самоврядування. Университетская наука – 2009 : сб. тезисов и докладов. Международной научно-технической конференции : в 2-х томах. Мариуполь : ПГТУ, 2009. С. 412.

 

2010

  1. Проблема мовленнєвого розвитку особистості у психологічній науці. Навчання, виховання та розвиток: Матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 12-13 березня 2010 р.). Бердянськ : БДПУ, 2010. С. 49-51.
  2. До питання психічного здоров’я особистості. Здорове довкілля – здорова нація: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (БДПУ, 16-19 червня 2010 р.). Бердянськ : БДПУ, 2010. С. 134-135.

 

2011

  1. Інтегративна модель мовлення: психологічний аспект. Навчання, виховання та розвиток: Матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 11-12 березня 2011 р.). Бердянськ : БДПУ, 2011. С. 176-178.
  2. Вшановуючи традиції – крокуємо у майбутнє. Город. 2011. 24 березня. С. 12.
  3. Формування комунікативної культури майбутніх учителів початкової школи. Розвиток особистості та професіоналізму фахівця в системі неперервної освіти в контексті викликів ХХІ століття : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, 19-22 жовтня 2011 р.). Чернівці : ЧНУ, 2011. С. 191-197.
  4. Сучасні підходи до проблеми мовленнєвого розвитку особистості. Розвиток науки психології та педагогіки у сучасних умовах : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 28-29 жовтня 2011 р.). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2011. С. 11-12.

 

2012

  1. Теоретичні аспекти соціально-психологічної адаптації особистості. Людина і сучасне суспільство: проблеми педагогіки та психології : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2-3 березня 2012 року). Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2012. С. 27-29.
  2. До питання професійної майстерності вчителя. Сучасні тенденції в педагогіці та психології: новий погляд: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 30-31 березня 2012 року). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. С. 41-42.
  3. Культура педагогічного спілкування вчителя як фактор збереження його психологічного здоров’я. Актуальні проблеми збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління: Матеріали міжвузівських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 23-24 квітня 2012 року). Бердянськ : БДПУ, 2012. С. 89-92.
  1. Комунікативна компетентність як умова соціально-психологічної адаптації особистості. Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин : матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, Інститут психології імені Г. С. Костюка, 22-23 травня 2012 року). Кам’янець-Подільський, К. : ПНУ ім. І. Огієнка, Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2012. С. 799-809.
  2. Здоров’я дитини: шкільні фактори ризику. Науково-практичні аспекти педагогіки та психології: Матеріали науково-практичної конференції (м. Харків, Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2012. С. 32-35.
  3. До питання готовності до педагогічної діяльності. Теоретичні дослідження в педагогіці та психології: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 28 липня 2012 року). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. С. 51-54.
  4. Психологічна характеристика комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини. Актуальні питання педагогіки і психології: проблеми, гіпотези, дослідження : збірник тез наукових робіт Міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 28-29 вересня 2012 року). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. С. 29-32.
  5. Психологічне обґрунтування принципів мовленнєвого розвитку дитини. Сучасна педагогіка і психологія: вимоги сьогодення : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 6 жовтня 2012 року). Київ, 2012. С. 97-99.
  6. Слово про вченого: Василь Купріянович Демиденко. Город. 2012. 11 жовтня. С. 14.
  7. Навчальне спілкування у процесі підготовки майбутніх учителів. Інтеграційні можливості сучасної психології та шляхи її розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Запорізький національний університет, Інститут психології імені Г. С. Костюка, 10-12 жовтня 2012 року). Запоріжжя: ЗНУ, 2012. С. 88-89.
  8. Професійна криза:реалії сьогодення. Психология в образовательном пространстве : материалы ежегодной Международной научно-практической конференции Ассоциации психологов Донбасса (Донецький юридичний інститут МВС України, 17-18 листопада 2012 р.). Донецьк: ДНУ, 2012. С. 335-338.
  9. Основи психології : навчальний посібник. Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2012. 136 с.
  10. Комунікативно-мовленнєвий розвиток молодших школярів: психолінгвістичний аспект. Збірник наукових праць Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Харків : ХНУ, 2012. С. 59-63.

 

2013

  1. Психологічні особливості мовленнєвого розвитку молодших школярів. Розвиток особистості в сучасному освітньому просторі : колективна монографія. Бердянськ, 2013. С. 25-38.
  2. Комунікативна креативність у контексті розвитку творчих здібностей особистості. Перспективні напрямки педагогічної та психологічної наук : матеріали науково-практичної конференції (м. Одеса, Південна фундація педагогіки, 1-2 березня, 2013 р.). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2013. С. 16-18.
  3. Здоров’я педагога як невід’ємна ланка здоров’ятворчого середовища педагогічного колективу. Актуальні проблеми збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління : матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 23-24 квітня 2013 р.). Бердянськ : БДПУ, 2013. С. 71-76.
  4. Навчальне спілкування в структурі професійних здібностей вчителя. Університетська наука – 2013 : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції (м. Маріуполь, 14-16 травня 2013 р.). Маріуполь : ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2013. С. 270-271.
  5. Соціально-психологічні стилі орієнтації сучасної молоді на здоровий спосіб життя. Актуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров’я студентської молоді : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Бердянськ, 26-28 вересня 2013 р.). Бердянськ : БДПУ, 2013. С. 242-245.

 

2014

  1. Роль языка в когнитивном развитии личности. Современные проблемы науки и образования – 2014 : материалы Международной научной конференции (г. Будапешт, 28-30 января 2014 г.). Будапешт, 2014. С. 152-156.
  2. Культура мови та культура мовлення: співвідношення понять. Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічної та психологічної наук : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 8 лютого 2014 р.). Київ : Київська наукова організація педагогіки та психології, 2014. С. 47-50.
  3. Комунікативна компетентність як особистісне утворення (теоретичні аспекти проблеми). Філософсько-психологічні Челпанівські читання : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Маріуполь, 16 травня 2014 р.). Маріуполь : ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2014. С. 115-120.
  4. Психолінгвістична складова мовленнєвої діяльності молодших школярів. Початкова школа. № 9. 2014. С. 52-55.
  5. Суицидальное поведение молодежи как деструктивный выход из жизненного кризиса. Університетська наука – 2013 : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції (м. Маріуполь, 20-21 травня 2014 р.). Маріуполь : ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2014. С. 222-224.
  6. Комунікативна компетентність як інтегральна якість особистості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Херсон : ХДУ, 2014 . № 1. С. 103-108. (Серія «Психологічні науки»).
  7. Торгівля людьми як насильство над особистістю. Фактори розвитку педагогічної і психологічної наук у ХХІ ст. : матеріали Науково-практичної конференції (м. Харків, 12-13 вересня 2014 р.). Харків : Центр педагогічних досліджень, 2014. С. 89-92.

 

2015

  1. Психологічне здоров’я студентів як соціально-психологічна проблема. Университетская наука-2015 : сб. тезисов и докладов Международной научно-технической конференции : в 4-х т. Мариуполь : ГВУЗ «ПГТУ», 2015. С. 141-143.
  2. Психологія у питаннях і відповідях : навчальний посібник [для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 7.03010301 Практична психологія, 7.01010201 Початкова освіта] : в 3-х т. / О.В. Горецька, Л.Р. Кашкарьова, Т.П. Малихіна, І.О. Черезова. Том 3. Бердянськ : БДПУ, 2015. С. 211-236.
  3. Психологія : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] Бердянськ : БДПУ, 2015. 278 с.

 

2016

  1. Копінг-поведінка як соціальна адаптація особистості. Университетская наука – 2016 : сб. тезисов и докладов Международной научно-технической конференции : в 4-х т. Мариуполь : ГВУЗ «ПГТУ», 2016. С. 55-60.
  2. Психологія життєвих криз особистості : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів]. Бердянськ : БДПУ, 2016. 195 с.
  3. Психологія у питаннях і відповідях : навчальний посібник [для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 053 Психологія] : в 3-х т. / за заг. ред. Л. Р. Кашкарьової. Бердянськ : БДПУ, 2016. Том 1. С. 30-108.

 

2017

  1. Засоби діагностики навчальних досягнень студентів напряму підготовки 6.030103 Практична психологія / за заг. ред. О. В. Горецької. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2017. С. 6-18, 268-281, 383-397.
  2. Психологічний зміст поняття «якість життя». Сучасні проблеми екологічної психології: життєдіяльність особистості в умовах сучасного міста : збірник матеріалів XIII Міжнародної науково-практичної конференції. Київ-Маріуполь : МДУ, 2017. С. 101-104.
  3. Комунікативна компетентність як умова успішної професійної діяльності вчителя початкової школи. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (БДПУ, 14 вересня 2017 р.). Бердянськ : БДПУ, 2017. С. 181-186.
  4. Якість життя у контексті психічного здоров’я людини. Актуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров’я студентської молоді : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. С. Г. Кушнірука (м. Бердянськ, 13-15 вересня, 2017 р.). Бердянськ : Ф-ОП Ткачук О. В., 2017. С. 66-68.
  5. Вікова криза: психологічний зміст поняття. Актуальні прикладні та практичні проблеми психолого-педагогічної науки : зб. наукових робіт ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Бердянськ, 29-30 листопада, 2017 р.). Бердянськ : ГО «Південно-східна українська асоціація практичних психологів та арт-терапевтів, 2017. С. 48-52.
  6. Психотравма в контексті життєдіяльності особистості. Роль освіти у формуванні життєвих цінностей молоді : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів і молодих учених до 95-річчя Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь, 8 грудня 2017 р.). Мелітополь : Вид-во МДПУ імені Богдана Хмельницького, 2017. С. 367-369.

 

2018

  1. The psychological peculiarities of understanding by junior pupils the art works. Proceedings of XVIІI International scientific conference «Theory and practice». Morrisville, Lulu Press, 2018. Р. 93-96.
  2. Життєва криза особистості: причини виникнення. Сучасні проблеми екологічної психології: Життєве середовище особистості у психологічному вимірі : матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції (Ін-т психології імені Г. С. Костюка АПН України, 18-19 травня 2018 р.) / за ред. Ю. М. Швалба. К. : Ін-т психології імені Г. С. Костюка АПН України, 2018. С. 117-121.
  3. Психологічна експертиза: навчальний посібник. Бердянськ : БДПУ, 2018. 260 с.
  4. Провідницькі ідеї В. К. Демиденка: погляд у майбутнє. Ідея провідництва в освіті України : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції до 100-річчя з дня народження В. О. Сухомлинського (БДПУ, 17-18 травня 2018 р.). Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 192-198.
  5. Психологические аспекты сектантства как утраты личной свободы. Актуальні прикладні та практичні проблеми психолого-педагогічної науки : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Бердянськ, ГО «Південно-східна українська асоціація практичних психологів та арт-терапевтів», 7-8 липня 2018 р.). Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 32-36.
  6. Психолого-педагогічне співробітництво як умова підвищення якості сучасної освіти. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, 14 вересня 2018 р.). Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 150-153.

 

2019

  1. Провідницькі ідеї В. К. Демиденка: погляд у майбутнє. Теорія та практика інноваційного розвитку сучасної освіти в контексті її реформування : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Дніпро, КЗВО «Дніпровський педагогічний коледж», 21 березня 2019 р.). Дніпро, 2019.
  2. Смисложиттєві орієнтації як суб’єктивна складова проєктної ідеї життєдіяльності особистості. Навчання, виховання та розвиток у контексті життєвих перспектив особистості : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю з нагоди вшанування 90-річчя В. К. Демиденка (м. Бердянськ, БДПУ, 25 квітня 2019 р.). Бердянськ : БДПУ, 2019.
  3. The Intercultural Communication as a Tool of Multilingual Personality Formation in Modern Educational Space of Ukraine. Journal of History Culture and Art Research (ISSN: 2147-0626). Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi. Vol. 8, No. 1, March 2019. Р. 55-66.
  4. Насильство як соціально-психологічна проблема. Університетська наука – 2019 : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції : в 4-х т. Маріуполь : ПДТУ, 2019. С. 54-56.
  5. Психологічні проблеми адаптації молодого вчителя. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (БДПУ, 18 вересня 2019 р.). Бердянськ : БДПУ, 2019.

 

2020

  1. Соціально-психологічні аспекти труднощів професійної адаптації молодого вчителя (Socio-psychological aspects the difficulties of professional application young teacher). Problems and perspectives of modern science and practice: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 30-31 січня 2020 р. Graz (Austria) : SH SCW “New route”, 2020. P. 291-294.
  2. Психологічні аспекти виходу з життєвої кризи. Університетська наука – 2020: тези доп. Міжнародної науково-технічної конференції (м. Маріуполь, ДВНЗ «ПДТУ», 20-21 травня 2020 р.) : в 4-х т. Маріуполь : ДВНЗ «ПДТУ», 2020. Т. 4. С. 22-23.
  3. Психологічні аспекти дистанційного навчання. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : Матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 16 вересня 2020 р.). Бердянськ : БДПУ, 2020. С. 100-103.
  4. Психологічна компетентність як умова ефективності професійної діяльності педагога. Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 26-27 листопада 2020 р.). Бердянськ : БДПУ, 2020. С. 319-323.
  5. Наскрізна психологічна практика : навчально-методичний посібник / уклад. Тетяна Малихіна, Ірина Черезова. Бердянськ : БДПУ, 2020. 250 с.

 

2021

  1. Адаптивна поведінка особистості в контексті життєвих криз. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ, 2021. С. 72-79.
  2. Комунікативна компетентність майбутніх фахівців початкової освіти : виклики сьогодення. Синергія формальної, неформальної та дуальної освіти майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти : Матеріали Всеукраїнської конференції з міжнародною участю (м. Чернігів, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 11-12 червня 2021 р.). Чернігів, 2021.
  3. Іміджотворча діяльність майбутнього вчителя початкової школи. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 16 вересня 2021 р.). Бердянськ : БДПУ, 2021.
  4. Психологічні аспекти професійного іміджу сучасного вчителя початкової школи. Нова українська початкова школа: нові виміри професійного розвитку вчителя : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16-17 вересня 2021 р., Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Запоріжжя, 2021.
  5. Комунікативна компетентність в системі професійної підготовки вчителя початкової школи . Технології розвитку інтелекту : електронне фахове видання (науковий журнал). Інститут психології імені Г. С. Костюка АПН України. м. Київ. Том 5. №2 (30). 2021 р.
  6. Особистісно-професійний імідж майбутнього педагога. Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти : Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 25-26 листопада 2021р., (м. Бердянськ. Бердянський державний педагогічний університет). Бердянськ : БДПУ, 2021.
  7. Психологічні детермінанти життєвого простору особистості. Сучасні тенденції організації життєвого простору особистості : Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 25 листопада 2021 р. (м. Маріуполь, Маріупольський державний університет). Маріуполь, 2021.
  8. Самопрогнозування в контексті життєвих перспектив особистості. Траєкторія розвитку життєвих перспектив особистості в умовах сучасного освітнього простору : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 30 листопада 2021 р. (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет). Бердянськ, 2021.
  9. Психологічні особливості та динаміка самооцінки молодшого школяра в контексті життєвих перспектив. Трансформація життєвих перспектив особистості : колективна монографія / за заг. ред. Горецької О. В. Харків : Видавництво Іванченка І., 2021. С. 8-30.
  10. Психологія життєвих криз особистості (курс лекцій) : навчальний посібник. 2-ге вид., переробл. і доп. Бердянськ : БДПУ, 2021. 128 с.
  11. Психологія життєвих криз особистості: практикум. Бердянськ, БДПУ, 2021. 66 с.
  12. Методичні рекомендації до практичних занять з навчальної дисципліни «Психологія» : для здобувачів першого рівня вищої освіти / авт.-уклад. Ірина ЧЕРЕЗОВА. Бердянськ : БДПУ, 2021. 67 с.
  13. Самостійна робота з психології: методичні рекомендації для здобувачів першого рівня вищої освіти / авт.-уклад. Ірина ЧЕРЕЗОВА. Бердянськ : БДПУ, 2021. 57 с.

 

2022

  1. Social and cultural space in the ethnoregion of pivnichne priazov: retrospective analysis (2022 р.) AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research (12/01-ХХV). Р. 253-255.
  2. Психологічні аспекти формування професійного іміджу сучасного вчителя. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету : зб. наук. пр. Серія : Педагогічні науки. Вип. 1. Бердянськ, 2022. С. 416-427.
  3. Трансформаційні тенденції загальної середньої освіти в Україні. Нова українська школа: результати та перспективи : збірник матеріалів ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Маріуполь, Маріупольський державний університет, 18 листопада 2022 року ) / за заг. ред. Л. В. Задорожної-Княгницької. Маріуполь: МДУ, 2022. С. 23-26.
  4. Життєва компетентність особистості в контексті наукового пізнання. Формування життєвої компетентності особистості в освітньому, психологічному, соціокультурному вимірах : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 25 листопада 2022 року) / за заг. ред. доц. Олени ГОРЕЦЬКОЇ. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 47-52.

 

2023

  1. Синдром відкладеного життя як феномен психічного життя людини в умовах війни. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку : Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, Рада молодих учених, 20-21 квітня 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. С. 252-254.
  2. Психологічні аспекти формування позитивної мотивації молодших школярів у контексті сьогодення. Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 15-16 червня 2023 р.). Полтава : ПНПУ, 2023. С. 47-50.
  3. Професійний імідж учителя мистецьких дисциплін: концептуальні засади. Мистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (відкрита для іноземних учасників) (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 21-22 червня 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. С. 105-109.
  4. The procedure for the integral assessment of the university students’ competence: the possibilities and potential of experimental methods. Web of Science (2023 р.) AD ALTA : Journal of interdisciplinary research. AD ALTA, Special Issue (13/02-XXXVII). Р. 57-62.
  5. Особливості професійного здоров’я педагога та синдром професійного вигорання. Актуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров’я людини : зб. наук. матеріалів VІ Міжнародної науково-практичної онлайн конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 28-29 вересня 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. № 6. С. 144-147.
  6. Життєва криза особистості внаслідок травматизації, спричиненої військовими діями в Україні. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина» : журнал. 2023. № 14(32) 2023. С. 829-840.
  7. Психологічний вимір свободи особистості. Провідництво і нова Просвіта – місія освіти ХХⅠ століття : Матеріали Всеукраїнської онлайн наукової конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 8 листопада 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023.
  8. Особливості психологічного стану учасників освітнього процесу в умовах війни: стан та виклики. Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 15 листопада 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. С. 63-66.
  9. Психологічний стан учасників освітнього процесу Бердянського державного педагогічного університету: результати моніторингового дослідження. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 3. 2023. С. 108-117.