
Черезова Ірина Олександрівна
Доцентка, завідувачка кафедри психології
Кандидатка психологічних наук
ORCID iD
Google Scholar
Researcher iD
Scopus iD
ResearchGate iD
Біографія
Народилася 20.10.1969 р. в с. Дмитрівка Бердянського району Запорізької обл.
У 1991 році закінчила з відзнакою Бердянський державний педагогічний інститут імені П. Д. Осипенко за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання».
З 1991 р. по 1992 р. працювала вчителькою початкових класів ЗОШ № 5 м. Бердянська Запорізької обл.
У 1995 році закінчила аспірантуру Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко за спеціальністю «Педагогічна та вікова психологія». Цього ж року була прийнята на посаду старшої викладачки кафедри педагогіки і психології Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко.
З 1996 р. по 2001 р. навчалася у Бердянському державному педагогічному інституті імені П. Д. Осипенко за спеціальністю «Українська мова та література» та здобула кваліфікацію вчителя української мови та літератури.
У 1997 р. успішно захистила кандидатську дисертацію (Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, м. Київ), отримавши науковий ступінь кандидата психологічних наук.
З 2000 р. займала посаду доцента кафедри педагогіки і психології (з 2001 р. – кафедра психології) Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко (з 2002 р. – університет).
З 2002 р. по 2009 р. – проректорка з виховної роботи Бердянського державного педагогічного університету.
У 2004 році отримала вчене звання доцента кафедри психології.
З 2005 р. по 2011 р. працювала завідувачкою кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету.
З 2009 р. по 2012 р. навчалася в докторантурі Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України (лабораторія психології навчання).
З 2012 року працює на посаді доцентки кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету.
У 2004-2006 рр. проходила міжнародне науково-педагогічне стажування (Польща).
У 2017 році пройшла стажування на кафедрі практичної психології Маріупольського державного університету.
З 21.12.2020 р. по 12.04.2021 р. проходила міжнародне підвищення кваліфікації у Вищій технічній школі (м. Катовіце, Польща).
З 2023 р. виконує обов’язки завідувачки кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету.
Сфера наукових інтересів: психологія особистості в кризових умовах життя, психологічна експертиза.
Нагороди: нагрудні знаки «Відмінник освіти України» (2004 р.) та «Василь Сухомлинський» (2018 р.), Грамота Верховної Ради України (2009 р.).
Наукові публікації:
1993
- Мовлення та його розвиток в учнів початкових класів : методичні рекомендації. Бердянськ : БДПІ, 1993. 23 с.
- Про етапи розвитку писемного мовлення дітей. Резерви піднесення якості навчальної діяльності учнів : збірник тез наукових повідомлень. Бердянськ : БДПІ, 1993. С. 11-13.
1994
- Місце уваги в розвитку писемного мовлення учнів початкових класів. Актуальні питання психолого-педагогічних основ виховання і навчання : тези доповідей на наукову конференцію викладачів БДПІ. Бердянськ : БДПІ, 1994. С. 24.
- Робота над словом на уроках в початкових класах. Дидактические аспекты педагогического взаимодействия в школе и вузе : сборник научных сообщений. Измаил, 1994. С. 59-60.
1995
- Розвиток писемного мовлення молодших школярів – невідкладне завдання національної школи України. Початкова освіта – шляхи розвитку : збірник матеріалів конференції : в 3-х ч. Запоріжжя, 1995. Ч. І. С. 57-61.
1996
- Психологічні особливості розвитку писемного мовлення учнів другого класу: автореф. дис. … канд. псих. наук : 19.00.07. Бердянськ : БДПІ, 1996. 25 с.
- Розвиток активного словника молодших школярів. Початкова школа. 1996. № 1. С. 21-23.
- Проблеми розвитку мовлення в теоретичній спадщині Л. С. Виготського. Питання вікової та педагогічної психології в науковому доробку Л. С. Виготського : матеріали науково-практичної конференції. Бердянськ: БДПІ, 1996. С. 27-29.
1998
- Писемне мовлення як показник та умова психічного розвитку особистості. Психологія на перетині тисячоліть : збірник наукових праць учасників П’ятих Костюківських читань : в 3-х т. К. : Гнозис, 1998. Т. ІІІ. С. 492-496.
1999
- К. Д. Ушинський про мовленнєвий розвиток дитини. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного інституту імені П. Д. Осипенко (Педагогічні науки). Запоріжжя : ВПК «Запоріжжя», 1999. № 2. С. 45-48.
2002
- До питання про психолінгвістичний аспект взаємозв’язку мови і психіки. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2002. № 4. С. 33-41.
- Педагогічний такт як основа мовленнєвої культури вчителя. Навчання, виховання і розвиток учнів : тези доповідей регіональної науково-практичної конференції. Бердянськ : БДПУ, 2002. С. 17-18.
- Методичні рекомендації до курсу “Психологія мовлення”. Бердянськ : БДПУ, 2003. 41 с.
2003
- Педагогічне спілкування як психологічна категорія. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2003. № 3. С. 12-20.
2004
- Про актуальність психологічної підготовки майбутнього вчителя до спілкування з учнями. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2004. № 1. С. 37-43.
- Психологічний аналіз педагогічного спілкування. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Психологічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2004. № 1. С. 73-82.
2005
- Мовленнєва компетентність як одна з головних вимог до індивідуально-психологічних особливостей сучасного вчителя. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Психологічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2005. № 2. С. 192-200.
- Студентське самоврядування в Бердянському державному педагогічному університеті. Азовский вестник. 2005. № 43. С. 3.
- Мовленнєва компетентність сучасного вчителя як основа особистісно-орієнтованого навчання. Особистісно-орієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу: проблеми та пошуки : тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. Бердянськ : БДПУ, 2005. С. 28-30.
2006
- Організація виховної роботи зі студентами. Рідна школа. 2006. № 6. С. 21-23.
- Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя студентської молоді. Здорове довкілля – здорова нація : тези доповідей та матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Бердянськ : БДПУ, 2006. С. 110-112.
- Психологічні аспекти організації виховної роботи зі студентами у вищих навчальних закладах. Вісник Київського міжнародного університету : збірник наукових статей (Серія : Психологічні науки). Випуск № 9. Київ : КиМУ, 2006. С. 181-190.
2007
- Загальна характеристика письма як виду мовленнєвої діяльності. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Психологічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2007. № 4. С. 182-187.
2008
- Пам’яті вчителя Василя Купріяновича Демиденка (1929 – 2004). Азовский вестник. 2008. № 11. С. 3.
- Язык и когнитивное развитие. Вестник Таганрогского государственного педагогического института (Серия: Гуманитарные науки). Таганрог : Изд-во Таганрог. гос. пед. ин-та, 2008. С. 161-165.
- Екологічна свідомість у сучасному світі. Науковий вісник БДПУ (Гуманітарні науки). Бердянськ, 2008. № 1. С. 30-36.
2009
- Виховна робота з попередження торгівлі жінками та дівчатами. Права людини в контексті загальної декларації прав людини : наукова збірка за матеріалами міжвузівської наукової конференції. Бердянськ-Донецьк : Норд-Прес, 2009. С. 174-179.
- Студентське самоврядування як невід’ємна складова демократизації вищої школи. Навчання, виховання та розвиток : матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 12-13 березня 2009 р.). Бердянськ : БДПУ, 2009. С. 64-66.
- Європейський вибір України та питання утвердження студентського самоврядування. Университетская наука – 2009 : сб. тезисов и докладов. Международной научно-технической конференции : в 2-х томах. Мариуполь : ПГТУ, 2009. С. 412.
2010
- Проблема мовленнєвого розвитку особистості у психологічній науці. Навчання, виховання та розвиток: Матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 12-13 березня 2010 р.). Бердянськ : БДПУ, 2010. С. 49-51.
- До питання психічного здоров’я особистості. Здорове довкілля – здорова нація: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (БДПУ, 16-19 червня 2010 р.). Бердянськ : БДПУ, 2010. С. 134-135.
2011
- Інтегративна модель мовлення: психологічний аспект. Навчання, виховання та розвиток: Матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 11-12 березня 2011 р.). Бердянськ : БДПУ, 2011. С. 176-178.
- Вшановуючи традиції – крокуємо у майбутнє. Город. 2011. 24 березня. С. 12.
- Формування комунікативної культури майбутніх учителів початкової школи. Розвиток особистості та професіоналізму фахівця в системі неперервної освіти в контексті викликів ХХІ століття : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, 19-22 жовтня 2011 р.). Чернівці : ЧНУ, 2011. С. 191-197.
- Сучасні підходи до проблеми мовленнєвого розвитку особистості. Розвиток науки психології та педагогіки у сучасних умовах : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 28-29 жовтня 2011 р.). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2011. С. 11-12.
2012
- Теоретичні аспекти соціально-психологічної адаптації особистості. Людина і сучасне суспільство: проблеми педагогіки та психології : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2-3 березня 2012 року). Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2012. С. 27-29.
- До питання професійної майстерності вчителя. Сучасні тенденції в педагогіці та психології: новий погляд: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 30-31 березня 2012 року). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. С. 41-42.
- Культура педагогічного спілкування вчителя як фактор збереження його психологічного здоров’я. Актуальні проблеми збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління: Матеріали міжвузівських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 23-24 квітня 2012 року). Бердянськ : БДПУ, 2012. С. 89-92.
- Комунікативна компетентність як умова соціально-психологічної адаптації особистості. Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин : матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, Інститут психології імені Г. С. Костюка, 22-23 травня 2012 року). Кам’янець-Подільський, К. : ПНУ ім. І. Огієнка, Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2012. С. 799-809.
- Здоров’я дитини: шкільні фактори ризику. Науково-практичні аспекти педагогіки та психології: Матеріали науково-практичної конференції (м. Харків, Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2012. С. 32-35.
- До питання готовності до педагогічної діяльності. Теоретичні дослідження в педагогіці та психології: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 28 липня 2012 року). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. С. 51-54.
- Психологічна характеристика комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини. Актуальні питання педагогіки і психології: проблеми, гіпотези, дослідження : збірник тез наукових робіт Міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, ГО «Південна фундація педагогіки», 28-29 вересня 2012 року). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. С. 29-32.
- Психологічне обґрунтування принципів мовленнєвого розвитку дитини. Сучасна педагогіка і психологія: вимоги сьогодення : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 6 жовтня 2012 року). Київ, 2012. С. 97-99.
- Слово про вченого: Василь Купріянович Демиденко. Город. 2012. 11 жовтня. С. 14.
- Навчальне спілкування у процесі підготовки майбутніх учителів. Інтеграційні можливості сучасної психології та шляхи її розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Запорізький національний університет, Інститут психології імені Г. С. Костюка, 10-12 жовтня 2012 року). Запоріжжя: ЗНУ, 2012. С. 88-89.
- Професійна криза:реалії сьогодення. Психология в образовательном пространстве : материалы ежегодной Международной научно-практической конференции Ассоциации психологов Донбасса (Донецький юридичний інститут МВС України, 17-18 листопада 2012 р.). Донецьк: ДНУ, 2012. С. 335-338.
- Основи психології : навчальний посібник. Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2012. 136 с.
- Комунікативно-мовленнєвий розвиток молодших школярів: психолінгвістичний аспект. Збірник наукових праць Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Харків : ХНУ, 2012. С. 59-63.
2013
- Психологічні особливості мовленнєвого розвитку молодших школярів. Розвиток особистості в сучасному освітньому просторі : колективна монографія. Бердянськ, 2013. С. 25-38.
- Комунікативна креативність у контексті розвитку творчих здібностей особистості. Перспективні напрямки педагогічної та психологічної наук : матеріали науково-практичної конференції (м. Одеса, Південна фундація педагогіки, 1-2 березня, 2013 р.). Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2013. С. 16-18.
- Здоров’я педагога як невід’ємна ланка здоров’ятворчого середовища педагогічного колективу. Актуальні проблеми збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління : матеріали Всеукраїнських психолого-педагогічних Демиденківських читань (БДПУ, 23-24 квітня 2013 р.). Бердянськ : БДПУ, 2013. С. 71-76.
- Навчальне спілкування в структурі професійних здібностей вчителя. Університетська наука – 2013 : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції (м. Маріуполь, 14-16 травня 2013 р.). Маріуполь : ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2013. С. 270-271.
- Соціально-психологічні стилі орієнтації сучасної молоді на здоровий спосіб життя. Актуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров’я студентської молоді : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Бердянськ, 26-28 вересня 2013 р.). Бердянськ : БДПУ, 2013. С. 242-245.
2014
- Роль языка в когнитивном развитии личности. Современные проблемы науки и образования – 2014 : материалы Международной научной конференции (г. Будапешт, 28-30 января 2014 г.). Будапешт, 2014. С. 152-156.
- Культура мови та культура мовлення: співвідношення понять. Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічної та психологічної наук : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 8 лютого 2014 р.). Київ : Київська наукова організація педагогіки та психології, 2014. С. 47-50.
- Комунікативна компетентність як особистісне утворення (теоретичні аспекти проблеми). Філософсько-психологічні Челпанівські читання : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Маріуполь, 16 травня 2014 р.). Маріуполь : ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2014. С. 115-120.
- Психолінгвістична складова мовленнєвої діяльності молодших школярів. Початкова школа. № 9. 2014. С. 52-55.
- Суицидальное поведение молодежи как деструктивный выход из жизненного кризиса. Університетська наука – 2013 : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції (м. Маріуполь, 20-21 травня 2014 р.). Маріуполь : ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2014. С. 222-224.
- Комунікативна компетентність як інтегральна якість особистості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Херсон : ХДУ, 2014 . № 1. С. 103-108. (Серія «Психологічні науки»).
- Торгівля людьми як насильство над особистістю. Фактори розвитку педагогічної і психологічної наук у ХХІ ст. : матеріали Науково-практичної конференції (м. Харків, 12-13 вересня 2014 р.). Харків : Центр педагогічних досліджень, 2014. С. 89-92.
2015
- Психологічне здоров’я студентів як соціально-психологічна проблема. Университетская наука-2015 : сб. тезисов и докладов Международной научно-технической конференции : в 4-х т. Мариуполь : ГВУЗ «ПГТУ», 2015. С. 141-143.
- Психологія у питаннях і відповідях : навчальний посібник [для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 7.03010301 Практична психологія, 7.01010201 Початкова освіта] : в 3-х т. / О.В. Горецька, Л.Р. Кашкарьова, Т.П. Малихіна, І.О. Черезова. Том 3. Бердянськ : БДПУ, 2015. С. 211-236.
- Психологія : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] Бердянськ : БДПУ, 2015. 278 с.
2016
- Копінг-поведінка як соціальна адаптація особистості. Университетская наука – 2016 : сб. тезисов и докладов Международной научно-технической конференции : в 4-х т. Мариуполь : ГВУЗ «ПГТУ», 2016. С. 55-60.
- Психологія життєвих криз особистості : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів]. Бердянськ : БДПУ, 2016. 195 с.
- Психологія у питаннях і відповідях : навчальний посібник [для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 053 Психологія] : в 3-х т. / за заг. ред. Л. Р. Кашкарьової. Бердянськ : БДПУ, 2016. Том 1. С. 30-108.
2017
- Засоби діагностики навчальних досягнень студентів напряму підготовки 6.030103 Практична психологія / за заг. ред. О. В. Горецької. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2017. С. 6-18, 268-281, 383-397.
- Психологічний зміст поняття «якість життя». Сучасні проблеми екологічної психології: життєдіяльність особистості в умовах сучасного міста : збірник матеріалів XIII Міжнародної науково-практичної конференції. Київ-Маріуполь : МДУ, 2017. С. 101-104.
- Комунікативна компетентність як умова успішної професійної діяльності вчителя початкової школи. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (БДПУ, 14 вересня 2017 р.). Бердянськ : БДПУ, 2017. С. 181-186.
- Якість життя у контексті психічного здоров’я людини. Актуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров’я студентської молоді : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. С. Г. Кушнірука (м. Бердянськ, 13-15 вересня, 2017 р.). Бердянськ : Ф-ОП Ткачук О. В., 2017. С. 66-68.
- Вікова криза: психологічний зміст поняття. Актуальні прикладні та практичні проблеми психолого-педагогічної науки : зб. наукових робіт ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Бердянськ, 29-30 листопада, 2017 р.). Бердянськ : ГО «Південно-східна українська асоціація практичних психологів та арт-терапевтів, 2017. С. 48-52.
- Психотравма в контексті життєдіяльності особистості. Роль освіти у формуванні життєвих цінностей молоді : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів і молодих учених до 95-річчя Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь, 8 грудня 2017 р.). Мелітополь : Вид-во МДПУ імені Богдана Хмельницького, 2017. С. 367-369.
2018
- The psychological peculiarities of understanding by junior pupils the art works. Proceedings of XVIІI International scientific conference «Theory and practice». Morrisville, Lulu Press, 2018. Р. 93-96.
- Життєва криза особистості: причини виникнення. Сучасні проблеми екологічної психології: Життєве середовище особистості у психологічному вимірі : матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції (Ін-т психології імені Г. С. Костюка АПН України, 18-19 травня 2018 р.) / за ред. Ю. М. Швалба. К. : Ін-т психології імені Г. С. Костюка АПН України, 2018. С. 117-121.
- Психологічна експертиза: навчальний посібник. Бердянськ : БДПУ, 2018. 260 с.
- Провідницькі ідеї В. К. Демиденка: погляд у майбутнє. Ідея провідництва в освіті України : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції до 100-річчя з дня народження В. О. Сухомлинського (БДПУ, 17-18 травня 2018 р.). Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 192-198.
- Психологические аспекты сектантства как утраты личной свободы. Актуальні прикладні та практичні проблеми психолого-педагогічної науки : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Бердянськ, ГО «Південно-східна українська асоціація практичних психологів та арт-терапевтів», 7-8 липня 2018 р.). Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 32-36.
- Психолого-педагогічне співробітництво як умова підвищення якості сучасної освіти. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, 14 вересня 2018 р.). Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 150-153.
2019
- Провідницькі ідеї В. К. Демиденка: погляд у майбутнє. Теорія та практика інноваційного розвитку сучасної освіти в контексті її реформування : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Дніпро, КЗВО «Дніпровський педагогічний коледж», 21 березня 2019 р.). Дніпро, 2019.
- Смисложиттєві орієнтації як суб’єктивна складова проєктної ідеї життєдіяльності особистості. Навчання, виховання та розвиток у контексті життєвих перспектив особистості : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю з нагоди вшанування 90-річчя В. К. Демиденка (м. Бердянськ, БДПУ, 25 квітня 2019 р.). Бердянськ : БДПУ, 2019.
- The Intercultural Communication as a Tool of Multilingual Personality Formation in Modern Educational Space of Ukraine. Journal of History Culture and Art Research (ISSN: 2147-0626). Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi. Vol. 8, No. 1, March 2019. Р. 55-66.
- Насильство як соціально-психологічна проблема. Університетська наука – 2019 : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції : в 4-х т. Маріуполь : ПДТУ, 2019. С. 54-56.
- Психологічні проблеми адаптації молодого вчителя. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (БДПУ, 18 вересня 2019 р.). Бердянськ : БДПУ, 2019.
2020
- Соціально-психологічні аспекти труднощів професійної адаптації молодого вчителя (Socio-psychological aspects the difficulties of professional application young teacher). Problems and perspectives of modern science and practice: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 30-31 січня 2020 р. Graz (Austria) : SH SCW “New route”, 2020. P. 291-294.
- Психологічні аспекти виходу з життєвої кризи. Університетська наука – 2020: тези доп. Міжнародної науково-технічної конференції (м. Маріуполь, ДВНЗ «ПДТУ», 20-21 травня 2020 р.) : в 4-х т. Маріуполь : ДВНЗ «ПДТУ», 2020. Т. 4. С. 22-23.
- Психологічні аспекти дистанційного навчання. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : Матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 16 вересня 2020 р.). Бердянськ : БДПУ, 2020. С. 100-103.
- Психологічна компетентність як умова ефективності професійної діяльності педагога. Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 26-27 листопада 2020 р.). Бердянськ : БДПУ, 2020. С. 319-323.
- Наскрізна психологічна практика : навчально-методичний посібник / уклад. Тетяна Малихіна, Ірина Черезова. Бердянськ : БДПУ, 2020. 250 с.
2021
- Адаптивна поведінка особистості в контексті життєвих криз. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ, 2021. С. 72-79.
- Комунікативна компетентність майбутніх фахівців початкової освіти : виклики сьогодення. Синергія формальної, неформальної та дуальної освіти майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти : Матеріали Всеукраїнської конференції з міжнародною участю (м. Чернігів, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 11-12 червня 2021 р.). Чернігів, 2021.
- Іміджотворча діяльність майбутнього вчителя початкової школи. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 16 вересня 2021 р.). Бердянськ : БДПУ, 2021.
- Психологічні аспекти професійного іміджу сучасного вчителя початкової школи. Нова українська початкова школа: нові виміри професійного розвитку вчителя : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16-17 вересня 2021 р., Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Запоріжжя, 2021.
- Комунікативна компетентність в системі професійної підготовки вчителя початкової школи . Технології розвитку інтелекту : електронне фахове видання (науковий журнал). Інститут психології імені Г. С. Костюка АПН України. м. Київ. Том 5. №2 (30). 2021 р.
- Особистісно-професійний імідж майбутнього педагога. Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти : Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 25-26 листопада 2021р., (м. Бердянськ. Бердянський державний педагогічний університет). Бердянськ : БДПУ, 2021.
- Психологічні детермінанти життєвого простору особистості. Сучасні тенденції організації життєвого простору особистості : Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 25 листопада 2021 р. (м. Маріуполь, Маріупольський державний університет). Маріуполь, 2021.
- Самопрогнозування в контексті життєвих перспектив особистості. Траєкторія розвитку життєвих перспектив особистості в умовах сучасного освітнього простору : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 30 листопада 2021 р. (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет). Бердянськ, 2021.
- Психологічні особливості та динаміка самооцінки молодшого школяра в контексті життєвих перспектив. Трансформація життєвих перспектив особистості : колективна монографія / за заг. ред. Горецької О. В. Харків : Видавництво Іванченка І., 2021. С. 8-30.
- Психологія життєвих криз особистості (курс лекцій) : навчальний посібник. 2-ге вид., переробл. і доп. Бердянськ : БДПУ, 2021. 128 с.
- Психологія життєвих криз особистості: практикум. Бердянськ, БДПУ, 2021. 66 с.
- Методичні рекомендації до практичних занять з навчальної дисципліни «Психологія» : для здобувачів першого рівня вищої освіти / авт.-уклад. Ірина ЧЕРЕЗОВА. Бердянськ : БДПУ, 2021. 67 с.
- Самостійна робота з психології: методичні рекомендації для здобувачів першого рівня вищої освіти / авт.-уклад. Ірина ЧЕРЕЗОВА. Бердянськ : БДПУ, 2021. 57 с.
2022
- Social and cultural space in the ethnoregion of pivnichne priazov: retrospective analysis (2022 р.) AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research (12/01-ХХV). Р. 253-255.
- Психологічні аспекти формування професійного іміджу сучасного вчителя. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету : зб. наук. пр. Серія : Педагогічні науки. Вип. 1. Бердянськ, 2022. С. 416-427.
- Трансформаційні тенденції загальної середньої освіти в Україні. Нова українська школа: результати та перспективи : збірник матеріалів ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Маріуполь, Маріупольський державний університет, 18 листопада 2022 року ) / за заг. ред. Л. В. Задорожної-Княгницької. Маріуполь: МДУ, 2022. С. 23-26.
- Життєва компетентність особистості в контексті наукового пізнання. Формування життєвої компетентності особистості в освітньому, психологічному, соціокультурному вимірах : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 25 листопада 2022 року) / за заг. ред. доц. Олени ГОРЕЦЬКОЇ. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 47-52.
2023
- Синдром відкладеного життя як феномен психічного життя людини в умовах війни. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку : Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, Рада молодих учених, 20-21 квітня 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. С. 252-254.
- Психологічні аспекти формування позитивної мотивації молодших школярів у контексті сьогодення. Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 15-16 червня 2023 р.). Полтава : ПНПУ, 2023. С. 47-50.
- Професійний імідж учителя мистецьких дисциплін: концептуальні засади. Мистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (відкрита для іноземних учасників) (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 21-22 червня 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. С. 105-109.
- The procedure for the integral assessment of the university students’ competence: the possibilities and potential of experimental methods. Web of Science (2023 р.) AD ALTA : Journal of interdisciplinary research. AD ALTA, Special Issue (13/02-XXXVII). Р. 57-62.
- Особливості професійного здоров’я педагога та синдром професійного вигорання. Актуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров’я людини : зб. наук. матеріалів VІ Міжнародної науково-практичної онлайн конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 28-29 вересня 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. № 6. С. 144-147.
- Життєва криза особистості внаслідок травматизації, спричиненої військовими діями в Україні. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина» : журнал. 2023. № 14(32) 2023. С. 829-840.
- Психологічний вимір свободи особистості. Провідництво і нова Просвіта – місія освіти ХХⅠ століття : Матеріали Всеукраїнської онлайн наукової конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 8 листопада 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023.
- Особливості психологічного стану учасників освітнього процесу в умовах війни: стан та виклики. Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет, 15 листопада 2023 р.). Бердянськ : БДПУ, 2023. С. 63-66.
- Психологічний стан учасників освітнього процесу Бердянського державного педагогічного університету: результати моніторингового дослідження. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 3. 2023. С. 108-117.